Ilustracja do komunikatu Premiera książki „Etykieta japońska”
POLECAMY!
Premiera książki „Etykieta japońska”

Z przyjemnością informujemy, że Muzeum Manggha objęło patronatem książkę „Etykieta japońska” Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego!

 

Praktyczny podręcznik dobrych manier

Dlaczego japoński gospodarz oczekuje na prezent, ale wcale nie spieszy się, by go otworzyć? Czy wypada odmówić kieliszka partnerowi biznesowemu z Dalekiego Wschodu? I czy możemy się spodziewać, że Japończyk odpisze na SMS-a?

Etykieta japońska w zwięzły i przystępny sposób pokazuje, jak poruszać się w meandrach obcej kultury – mocno sformalizowanej, wymagającej i całkowicie odmiennej od europejskiej. Autorzy tłumaczą między innymi na co należy zwrócić uwagę w trakcie spotkania biznesowego, jakie zasady obowiązują w łaźni publicznej czy podczas wizyty w restauracji. To obowiązkowa lektura dla każdego, kto planuje wyjazd do Japonii, współpracuje z Japończykami,  lub po prostu  pasjonuje się ich kulturą.

 

W odróżnieniu od licznych internetowych przewodników dotyczących japońskiej etykiety, przez książkę De Mente nie przebija chęć zszokowania Czytelnika tym, jak Japonia inna jest od wszystkiego, co znają. Wręcz przeciwnie: cierpliwie i niezwykle klarownie tłumaczy nie tylko to, JAK się zachować, ale też i dlaczego. Otwiera przy tym umysł na wiele zagadnień związanych z kulturą Japonii i jej codziennym funkcjonowaniem.

Adrianna Wosińska, redaktor naczelna TORII

 

Książka-mapa, która zabiera w czytelniczą podróż po historycznych i kulturowych meandrach japońskiej etykiety, udzielając przy tym wędrowcowi wielu praktycznych wskazówek na drodze do lepszego zrozumienia Japończyków i otaczającej ich rzeczywistości. Aż żal wracać z takiej wyprawy!

Anna Bielak, redaktor naczelna dziennika „Japonia-Online”

 

Zrozumieć Japonię – to wyzwanie dla wielu. Z ciekawością sięgamy do jej historii, kultury, sztuki i techniki. Ale by nie zatrzymać się między stereotypem samuraja i gejszy, by nie powtarzać błędów płytkiego orientalizmu poszukujemy informacji.  Do spełnienia tych poszukiwań przybliża nas książka Etykieta japońska, którą nie tylko warto przeczytać, ale też zastanowić się nad jej treścią, bo doświadczenie interkulturowości dowodzi, jak twórcze może być poznanie innych kultur z całym ich bogactwem i różnorodnością, a wydaje się szczególnie ważne w dzisiejszych czasach. Z pokorą i wyrozumiałością popatrzmy i zachwyćmy się tym co przynosi nam Japońska etykieta.

Katarzyna Nowak,  Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

 

Boye Lafayette de Mente  doświadczony dziennikarz, pisarzem i redaktorem. Od 1949 roku pracował w Japonii, Chinach i Korei. Towarzysz australijskiego podróżnika Bena Carlina, z którym jako pierwszy człowiek przepłynął Pacyfik na amfibii. Absolwent Uniwersytetu Jochi w Tokio i Amerykańskiego Instytutu Handlu Zagranicznego. Autor ponad 70 książek, w tym wielu poświęconych kulturze japońskiej i etykiecie biznesu.

Geoff Botting od ponad 25 lat żyje w Japonii. Jest tłumaczem i dziennikarzem specjalizującym się w sprawach ekonomicznych i biznesowych. Przez lata pracował dla serwisu Kyodo News, największego japońskiego portalu informacyjnego. Jako freelancer współpracuje m.in. z The Japan Times i Eurobiz Japan. Autor dwóch książek o życiu w Tokio. Jest absolwentem Szkoły Językowej Kai w Tokio i Uniwersytetu Wiktorii w Kanadzie.

 

Seria Mundus:

W serii ukazują się najciekawsze, zagraniczne tytuły z literatury faktu. To teksty najlepszych reportażystów i dociekliwych obserwatorów współczesnego świata. Przedstawiają oni istotne problemy, nietypowe zjawiska i nietuzinkowe postacie. Prezentowane w serii książki – niezależnie, czy dotykają trudnych i bolesnych tematów, czy raczej bawią i dostarczają rozrywki – łączy rzetelne podejście do tematu i żywy, literacki język.