Atsushi Takenouchi. Nagie istnienie

Jestem życiem
Jestem śmiercią

Pozbywam się wszystkiego
ubrania, paszportu, imienia. Jestem po prostu człowiekiem.
Następnie, gdy zdejmuje z siebie swoją ludzką naturę i płeć, trafiam do miejsca,
w którym nie ma granic, społeczeństwa i prawa.
Staje się życiem samym w sobie, nieograniczonym podziałem na rośliny, zwierzęta i ludzi.

Pozbywając się wszystkiego, staję się zbiorem cząstek energii w nieprzerwanym cyklu
życia i śmierci. Wszystko mnie stwarza, a ja wracam do wszystkiego.
Jestem nagim istnieniem.



Atsushi Takenouchi
po raz pierwszy zetknął się z tańcem butoh w 1980 roku, kiedy rozpoczął współpracę z grupą teatralną Hoppo-butoh-ha na Hokkaido w Japonii. Kilka lat później, w roku 1986, zakończył działalność zespołową i skupił się na tworzeniu własnego, unikalnego stylu tańca – JINEN. Ten japoński termin oznacza samoistność i odnosi się do ruchu rodzącego się z dialogu tancerza z miejscem, w którym tańczy. Solowe spektakle Takenouchiego, inspirowane przede wszystkim potęgą natury, są indywidualnym wyrażeniem momentu współtworzonego jednocześnie przez człowieka, środowisko i odwieczna przyrodę.

Jest to dziewiąty występ artysty w Muzeum Manggha. I tym razem towarzyszy mu Hiroko Komiya – jej eksperymentalna muzyka odwołująca się do dźwięków natury stanowi akompaniament tańca. Komiya stworzyła oryginalną kolekcję instrumentów, takich jak muszle, dzwonki, kamienie czy cynowe naczynia. Podczas spektakli wykorzystuje także wodę i tradycyjne instrumenty japońskie oraz używa własnego głosu, traktując go jak instrument „organiczny”. Te niezwykłe improwizacje są nieodłącznym elementem opowieści tanecznych Atsushiego Takenouchiego.

Bilety – 40 zł (normalny) i 30 zł (ulgowy) – do nabycia w kasie Muzeum Manggha od 17 października 2019 w godzinach 10.00–17.30 oraz przed spektaklem.

PATRONAT HONOROWY

KONSUL HONOROWY JAPONII
W KRAKOWIE

NEWSLETTER
!Wypełnij to pole
!Wypełnij to pole