Zderzacz kultur. Sztuka postegzotyczna
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha serdecznie zaprasza 9 listopada o godz. 18.00 na wernisaż wystawy Zderzacz kultur. Sztuka postegzotyczna, będącej autorskim projektem Goschki Gawlik, uznanej kuratorki z Wiednia.
Tytułowy „zderzacz” nie jest tu rozumiany jako gwałtowna konfrontacja, gdzie jedna wartość wypierana jest przez drugą. Wręcz przeciwnie – dzięki zwrotnej internalizacji odmiennych kultur Wschodu i Zachodu tworzone są nowe „postegzotyczne” jakości artystyczne w sztuce współczesnej. Zaprezentowane media to między innymi: malarstwo, obiekty, rzeźby oraz filmy video zaprezentowane według projektu Mateusza Okońskiego.
Artyści:
Ei Arakawa / Nikolas Gambaroff, Georg Baselitz, Nina Beier, Andy Hope 1930, Barbara Mungenast, Paulina Ołowska, Yan Pei-Ming, Imran Qureshi, Shuvo Rafiqul, Franz Schubert, Sung Tieu, Danh Vō, Kay Walkowiak, Hans Weigand, Guan Xiao, Lei Xue, Jakub Julian Ziółkowski
Więcej informacji o wystawie:
http://manggha.pl/wystawa/zderzacz-kultur-sztuka-postegzotyczna
Imran Qureshi, Efekty uboczne (fragment), 2017
(fot. Usman Javaid, dzięki uprzejmości Galerie Thaddaeus Ropac, Londyn, Paryż, Salzburg)
Tytułowy „zderzacz” nie jest tu rozumiany jako gwałtowna konfrontacja, gdzie jedna wartość wypierana jest przez drugą. Wręcz przeciwnie – dzięki zwrotnej internalizacji odmiennych kultur Wschodu i Zachodu tworzone są nowe „postegzotyczne” jakości artystyczne w sztuce współczesnej. Zaprezentowane media to między innymi: malarstwo, obiekty, rzeźby oraz filmy video zaprezentowane według projektu Mateusza Okońskiego.
Artyści:
Ei Arakawa / Nikolas Gambaroff, Georg Baselitz, Nina Beier, Andy Hope 1930, Barbara Mungenast, Paulina Ołowska, Yan Pei-Ming, Imran Qureshi, Shuvo Rafiqul, Franz Schubert, Sung Tieu, Danh Vō, Kay Walkowiak, Hans Weigand, Guan Xiao, Lei Xue, Jakub Julian Ziółkowski
Więcej informacji o wystawie:
http://manggha.pl/wystawa/zderzacz-kultur-sztuka-postegzotyczna
Imran Qureshi, Efekty uboczne (fragment), 2017
(fot. Usman Javaid, dzięki uprzejmości Galerie Thaddaeus Ropac, Londyn, Paryż, Salzburg)
Podczas imprezy wykonywane będą fotografie dla celów dokumentacyjnych i promocyjnych. Uczestnictwo w imprezie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykonanie tych fotografii oraz wykorzystanie i rozpowszechnianie wizerunku uczestników wraz z jego opisaniem poprzez wskazanie okoliczności wykonywania fotografii oraz miejsca ich wykonywania, w tym w szczególności zgodę na wykorzystanie i rozpowszechnianie ich wizerunku w celach dokumentacyjnych i promocyjnych. Rozpowszechnianie będzie miało miejsce przez czas nieoznaczony za pomocą strony internetowej organizatora imprezy.