Wystawa BUDDA 2.0 powstała jako odpowiedź na tragiczne wydarzenia z marca 2011 roku, gdy Japonię nawiedziło wielkie trzęsienie ziemi i tsunami. Projekt połączył japońskich autorów komiksów specjalizujących się w różnych dziedzinach: w powieściach dla młodzieży, thrillerach i romansach, w historiach o yakuzie, sporcie czy wielkich robotach. Pojawiają się tu starsi i współcześni twórcy, laureaci prestiżowych nagród Shōgakukan Manga i Kōdansha Manga. Wielu z nich zmierzyło się z taką tematyką po raz pierwszy, a efektem ich pracy jest zwariowany, eklektyczny zbiór ilustracji przedstawiających postaci z buddyjskiego – i nie tylko – panteonu.
Podczas gdy niektóre bóstwa ukazane są tu zgodnie z klasyczną ikonografią, przyjmując właściwe sobie pozycje i atrybuty, inne używają laptopów, noszą klapki i jedzą rāmen. Bywają radosne, zamyślone, gniewne, przede wszystkim jednak – uważne i opiekuńcze. Wbrew pozorom postacią, którą autorzy rysują najchętniej, nie jest Budda, lecz bodhisattwa współczucia Kannon, której zawierzyć można wszystkie troski i zmartwienia tego świata. Na wielu ilustracjach pojawiają się także: opiekun dzieci, dobrotliwy bodhisattwa Jizō, oraz Siedem Bóstw Szczęścia (Shichifukujin), takich jak patronka artystów Benzaiten, bogini piękna Kisshōten czy zsyłający dobrobyt Bishamonten.
W tym niecodziennym, humorystycznym projekcie miejsce tradycyjnych przejawów sztuki buddyjskiej zajmuje forma na wskroś współczesna: manga. Autorzy bawią się stylem i konwencją, udowadniając, że w szczytnym celu żartować można nawet z samego Buddy.
Pomysłodawcą projektu jest założony specjalnie na tę okoliczność Komitet Organizacyjny Wystawy Świat buddyjski według autorów komiksów (Mangaka ni yoru hotoke no sekaiten jikkōiinkai). Wystawa BUDDA 2.0 to pierwsza zagraniczna odsłona tego przedsięwzięcia.