Muzealny profil na Facebooku został zhakowany, zalecamy brak interakcji z publikowanymi tam treściami.

Nobuyoshi Araki / Shirō Tsujimura – japońskie wątki i wspólne źródła

27 września 2020 o godzinie 18.00 zapraszamy serdecznie na wykład, podczas którego sylwetki japońskich artystów i koncepcję połączenia ich twórczości w jednej wspólnej ekspozycji przybliży kurator wystawy Araki / Tsujimura. Na granicy cienia Dominik Lisik. Wydarzenie przybierze formę zarówno stacjonarną jak i online.

BILETY NA TRANSMISJĘ ONLINE
Koszt dostępu do transmisji na żywo wynosi 5 zł, bilety można zakupić w linku, który podajemy poniżej:
https://muzeummanggha.clickmeeting.com/nobuyoshi-araki-shiro-tsujimura-japonskie-watki-i-wspolne-zrodla

BILETY NA WYDARZENIE STACJONARNE
Koszt udziału wynosi 5 zł, bilety na wydarzenie do nabycia w kasach Muzeum Manggha od wtorku do niedzieli w godzinach 10.00–18.00. Liczba miejsc ograniczona (40 osób). Spotkanie odbędzie się w sali wielofunkcyjnej Muzeum Manggha (M. Konopnickiej 26, Kraków).

Uwaga: Uczestnik wydarzenia/opiekun prawny jest zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia przy wejściu na zajęcia, że według swojej najlepszej wiedzy, nie jest/jego podopieczny nie jest osobą zakażoną wirusem SARS-CoV-2 oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Wzór oświadczenia jest dostępny do pobrania poniżej. Wydruki oświadczenia będzie można uzyskać również w dniu wydarzenia od pracownika recepcji muzealnej.

O WYSTAWIE

Trudno o dwóch równie indywidualnych, kontrowersyjnych i zarazem głęboko japońskich w swej twórczości artystów. Nobuyoshi Araki głośną i monumentalną działalnością wyznaczył tendencje i przesunął granice w światowej fotografii. Shiro Tsujimura zaś, w kręgu japońskiej ceramiki uznawany za buntownika i rewolucjonistę, poprzez swój unikalny i wyciszony styl przedarł się do rzeczywistości sztuki współczesnej. Twórców oprócz tytanicznej produktywności i bezkompromisowej pracy „na własnych warunkach” łączy precyzyjne sięganie do konkretnych etycznych i estetycznych wzorców tradycji zen. To jedynie z pozoru kontrastowe zestawienie dwóch najwybitniejszych w swych dziedzinach japońskich artystów stanowi istotę wystawy prezentowanej do 25 października 2020 roku w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.
NEWSLETTER
!Wypełnij to pole
!Wypełnij to pole