1 LISTOPADA MUZEUM MANGGHA NIECZYNNE

Arakimentari – pokaz filmu o twórczości Arakiego

Muzeum Manggha ma przyjemność zaprosić na kolejne wydarzenie towarzyszące wystawie Araki / Tsujimura. Na granicy cienia zaplanowane na 16 października 2020 o godzinie 18.00. Podczas spotkania odbędzie się projekcja filmu dokumentalnego pokazującego „od kuchni” jak Nobuyoshi Araki tworzy swoje fotograficzne dzieła. Pokaz filmu poprzedzi krótkie wprowadzenie kuratora wystawy. Wydarzenie przybierze formę zarówno stacjonarną jak i online.

Arakimentari (2004, reż. Travis Klose)
Czas trwania filmu: 1h 25min
Film nieanglojęzyczny, z napisami wyłącznie w języku angielskim.
Uwaga! Film zawiera treści o charakterze kontrowersyjnym oraz nieodpowiednim dla osób niepełnoletnich.

BILETY NA TRANSMISJĘ ONLINE
Koszt dostępu do transmisji na żywo wynosi 5 zł, bilety można zakupić po kliknięciu tutaj.

BILETY NA WYDARZENIE STACJONARNE
Koszt udziału wynosi 5 zł, bilety na wydarzenie do nabycia w kasach Muzeum Manggha od wtorku do niedzieli w godzinach 10.00–18.00. Liczba miejsc ograniczona (50 osób). Spotkanie odbędzie się w sali wielofunkcyjnej Muzeum Manggha (M. Konopnickiej 26, Kraków).

Uwaga: Uczestnik wydarzenia/opiekun prawny jest zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia przy wejściu na zajęcia, że według swojej najlepszej wiedzy, nie jest/jego podopieczny nie jest osobą zakażoną wirusem SARS-CoV-2 oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Wzór oświadczenia jest dostępny do pobrania poniżej. Wydruki oświadczenia będzie można uzyskać również w dniu wydarzenia od pracownika recepcji muzealnej.

O WYSTAWIE

Trudno o dwóch równie indywidualnych, kontrowersyjnych i zarazem głęboko japońskich w swej twórczości artystów. Nobuyoshi Araki głośną i monumentalną działalnością wyznaczył tendencje i przesunął granice w światowej fotografii. Shiro Tsujimura zaś, w kręgu japońskiej ceramiki uznawany za buntownika i rewolucjonistę, poprzez swój unikalny i wyciszony styl przedarł się do rzeczywistości sztuki współczesnej. Twórców oprócz tytanicznej produktywności i bezkompromisowej pracy „na własnych warunkach” łączy precyzyjne sięganie do konkretnych etycznych i estetycznych wzorców tradycji zen. To jedynie z pozoru kontrastowe zestawienie dwóch najwybitniejszych w swych dziedzinach japońskich artystów stanowi istotę wystawy prezentowanej do 25 października 2020 roku w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.
NEWSLETTER
!Wypełnij to pole
!Wypełnij to pole